Preskočiť na hlavný obsah

Recenzia: Nezmazateľný dojem (Tamera Alexanderová)


Každý človek, ktorý sa niečomu seriózne venuje, si zaslúži uznanie. A určite po ňom túži, aj keby ho niekto mal len slovne pozitívne ohodnotiť, pretože ak vám niečo pod rukami rastie, radi sa o to podelíte s ostatnými. Akonáhle ale nikto po vašej práci ani neštekne, ba dokonca ju hlboko podceňuje, nikdy sa s tým úplne nevyrovnáte. Zároveň však túto skutočnosť môžete vnímať ako príležitosť presvedčiť všetkých o svojich výnimočných schopnostiach.

Presne takéto pocity zažíva mladá nádejná maliarka Claire, ktorá sa venuje trestnej činnosti. Bohužiaľ, zámerne, pretože najskôr sa snažila zarobiť peniaze na liečenie svojej ťažko chorej matky, potom sa musela podriadiť otcovi a maľovať pre jeho galériu falzifikáty. Nebola s tým vôbec stotožnená, ale aké možnosti malo dievča v jej veku a postavení, bez peňazí a nejakej inej rodiny. Po náhlej smrti otca sa zhodou zvláštnych okolností ocitne v sídle Belmont, kde pracuje ako osobná asistentka jednej z najváženejších dám v Nashwille. Tajac svoju minulosť pred svojou paňou a mužom, do ktorého sa zamilovala, dúfa, že sa jej raz dostane naozajstné uznanie aj na poli maľby. Potom, ako sa so všetkým prizná, stane sa dôležitým svedkom vo veľkom vyšetrovaní. Nakoniec to dobre dopadne nie len s jej maľbami, ale aj s mužom jej života.

O Tamere Alexanderovej som počula prvý raz. Dokonca aj knihu som dostala do rúk len náhodou, pretože som bola v knižnici a nevedela som, čo také si požičať. Nabudúce budem ale rozhodnejšia a po dielach tejto autorky siahnem vedome. Nie som si istá, či poznáte štýl Julie Klassenovej, autorky ľúbostných historických románov, ktorú som na svojom blogu už neraz spomínala (Maliarova dcéra, Učiteľova dcéra). Jemný nevtieravý štýl písania, skvelý presvedčivý rozprávač a sladký ľúbostný príbeh pochopiteľne so šťastným koncom, to všetko majú tieto dve dámy spoločné a myslím si, že práve tieto skutočnosti z nich robia skvelé spisovateľky. Tak, ako sme vo vydavateľstve i527.net zvyknutí, ide o naozaj veľmi čistý príbeh, na pozadí ktorého sa nachádza cesta k Bohu a k poznaniu jeho lásky... Hlavná hrdinka podstúpi síce strastiplnú cestu, tá je však lemovaná nie len prekážkami, ale aj Božou pomocou a silou, ktorú dievčaťu dáva.

Knihu som doslova hltala a mala prečítanú tak na jeden dych, celý čas bola pútavá a príbeh sa pomaly rozvíjal. Čo ale vnímam ako negatívum je fakt, že záver bol akoby veľmi rýchlo ukončený. Stále sa dej naťahoval a veľakrát som mala pocit, že by sa v diele mohla nachádzať aj menej retardačných prvkov, no záver je skutočne až príliš rýchlo ukončený. Vôbec nevieme, ako prebiehal súdny spor, ako dopadla svadba pani Acklenovej a pod. Takže z tohoto som celkom sklamaná, no v každom prípade hodnotím dielo veľmi pozitívne a vrelo ho odporúčam ako oddychové, myseľ nezaťažujúce čítanie. 
Moje hodnotenie:         odporúčam
                       😊  😊  😊  😊  😊

Kategória: historické romány
Počet strán: 504 s.
Jazyk: slovenský
ISBN: 978-80-89822-15-7 
Vydavateľstvo: i527.net

Knihu mám zapožičanú z Krajskej knižnice v Žiline, zakúpiť si ju môžete TU.

Moja posledná recenzia: Ja, Mária Antoinetta (Juliet Grey)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi