Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba.

Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka, obeť kapitána alebo hrdinský čin, ak chcete, sa mi javí, akoby autorka nedomyslela príbeh až do konca.

Postava Sophie sa počas deja veľmi výrazne vyvíja, z mladého nerozumného a naivného dievčaťa sa stáva sebavedomá, cieľavedomá a rozumná žena. Pod vplyvom okolností môže byť rada, že zmena nastala v pozitívnom smere. Rovnako sa rozvíja postava otca. Nevnímame o veľmi osobne, tz. nestretávame sa s ním v diele tak často, no z rozprávania a spomínania jeho dcéry a jej bývalého milenca môžeme usúdiť, že pán Dupont postúpil dlhú cestu od otca, ktorý nedokázal oceniť talent svojej dcéry až po človeka milujúceho a uznanlivého.

Žiaden z románov od tejto autorky, ktorý sa mi dostal do rúk, ešte tak výrazne neodkazoval na historické skutočnosti, ako to robí tento. Nedajte sa odradiť opismi bojov, časovo sa nachádzame v období francúzskej revolúcie a bojov s Napoleonom. Opisy nie sú zdĺhavé a nie je naozaj nutné ich preskakovať. Vďaka nim sa  môžeme ocitnúť v Stephenovej mysli a zistiť, aké city prechováva k svojej manželke.

Odkazov na kresťanstvo máme v knihe neúrekom. Všetky charaktery sú pobožné a pravidelne navštevujú bohoslužby. Páči sami, že krátko rozjímajú aj počas dňa a to malými stručnými prosbami a inými modlitbami. Kto ale nežije v každodennej spojitosti s Bohom, môže takéto vsuvky považovať za nudné a zbytočné. Ide ale, podľa mňa, o vec názoru a osobného postoja...

V skratke môžem povedať, že knihu hodnotím pozitívne a som rada, že som si ju prečítala. Ako milovníčka historických ľúbostných románov som nadšená a teším sa, že láska zvíťazila. A to je vec, ktorá poteší každú romantickú čitateľku.
Moje hodnotenie:      odporúčam

😊  😊  😊  😊  😊

Kategória: historický a ľúbostný román