Recenzia: Africký príbeh lásky (Daphne Sehldricková)

"Pri starostlivosti o zvieratá, či už domáce alebo divé, človek prežíva celú škálu pocitov, od lásky až po žiaľ."

No jasné, že keď sa povie príbeh lásky, hneď si predstavím love story ako vyšitú. Zaujímavé na názve je to, že pokiaľ vás neosloví, knihu si ani nekúpite ani nepožičiate. Myslela som si, že pôjde o klasickú romancu, ktorá ma bude aj nudiť, no ukázalo sa, že som sa v prvej veci mýlila.

Musím sa priznať, že kniha sa mi čítala veľmi zle. Ide o príbeh Daphne, Angličanke, ktorá žije v Afrike so svojou rodinou. Je to autobiografia a autorka obohatila knižku o vlastné fotografie. Daphne vyrastá v Afrike s rodičmi a bratom, vydá sa, má deti, rozvedie sa... Celkom obyčajný život by to mohol byť... Lenže ona do svojej rodiny prijala aj zvieratá a Afriku.

Keďže je dielo písané v ja-rozprávaní, no, bohužiaľ, monologickou formou, veľmi som sa do knihy "nezažrala". Opisy sú zdĺhavé, autorka nás zaťažuje politickou situáciou, opisy zvierat... Celé je to akoby rozprávanie jedného človeka, no bez účasti ostatných. Nakoľko ide o autobiografiu, neprislúcha mi ale tieto veci hodnotiť, pretože čo sa mne javí ako zbytočnosť, v autorkinom živote to možno zohrávalo veľkú úlohu. Takže je na zvážení čitateľa, či sa do knihy ide pustiť.

Napriek možno negatívnemu hodnoteniu hneď na začiatku, obsahuje kniha aj veci, ktoré ma veľmi oslovili a rada by som sa o ne s vami podelila. Jednou veľmi dôležitou boli zvieratká. Som milovník zvierat, ale vždy som ich vnímala len ako živé bytosti. Zistila som, že to bola chyba, pretože autorka nám ich vykresľuje ako členov rodiny. Zakaždým, keď prijali nejaké osirelé mláďa, Daphne sa s ním spriatelila a vnímala ho ako človeka. Sama v diele hovorí, s akým odstupom sa ľudia na zvieratá pozerajú... Sú to také isté živé bytosti ako my. Myslia, vnímajú, no predovšetkým cítia...

Inak by kniha mohla zaujať aj historikov, pretože téma britských kolónií a boje o samostatnosť afrických štátov z pohľadu človeka, ktorý mal všetky tieto udalosti možnosť zažiť, vnímam ako skvelý zdroj informácií. A toto isté platí aj o biológoch :) Aj keď ma to v podstate nudilo, niekedy som sa začítala do opisov zvierat a zistila som, že o tamojšej faune vlastne nič neviem. Dozvedela som sa, aké zvieratá žijú na území Etiópie a čím sa živia. Ďalej bolo veľmi zaujímavé zistiť, v akej hroznej situácii sa ocitne osirelé zvieratko. A je tak málo ľudí ako Daphne, ktorí by sa o ne postarali.

Na záver možno už len pár slov. Nie vždy sa mi podarí dostať sa k niečomu, čo rada čítam. To, že mne sa kniha nepáčila, neznamená, že niekto iný by ju vo svojej knižnici neuvítal. Prečítala som už čokoľvek, no zatiaľ jedna z mála kníh, ktorá neulahodila môjmu gustu.

Moje hodnotenie:   dalo sa to

😊  😊  -  -  -

Originálny názov: An African story
Kategória: autobiografia
Počet strán: 341
Jazyk: slovenský
ISBN: 978-80-551-3201-3

Moja posledná recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)
Môj posledný článok: Summer reading challenge 2017

Knihu mám od: kníhkupectvo Martinus

Recenzia: Maliarova dcéra (Julie Klassenová)

Keď sa mladé dievča zamiluje, môže to mať neblahé následky. Niekedy musí bojovať o svoju lásku, inokedy zase odchádza so zlomeným srdcom. Vtedy jej ťažko vysvetlíte, že sa niečo nové naučila a čaká ju vyvolený, ktorý ešte ani nevie, že existuje. Ak sa ale celá situácia skomplikuje nechceným dieťaťom, je potrebné to čo najskôr vyriešiť. V dnešnej dobe dievčaťu bez problémov pomôžu rodičia a priatelia, ak je taká možnosť, či iná organizácia. Za čias Jane Austenovej by bola mladá dáma vylúčená zo spoločnosti a odkázaná len sama na seba. Klassenová nepochybne opäť predviedla svoj talent a ja ako jej veľký fanúšík to veľmi oceňujem. Príbeh ma zaujal už na začiatku. Vstupujeme in medias res a hneď sa ocitáme zoči voči problému, ktorý toto neohrozené žieňa musí vyriešiť - tehotenstvo bez manželstva. Do toho celého sa zamotá brat otca dieťaťa a celú situáciu vyrieši. Tu upozorňujem mojich sledovateľov na fakt, že celé riešenie mi pripadá nereálne. Akokoľvek zaujímavo je podaná zápletka,

Recenzia: Samoľúby vojvoda (Georgette Heyerová)

Ako som na tomto blogu už veľakrát spomínala, mám rada historické romány a ľúbostné príbehy typu Jane Austenová alebo sestry Br önteové... Takisto veľmi inklinujem k svetovému realizmu. Preto, keď som držala v knižnici túto knižku v ruke, vedela som, že sa mi bude páčiť. Príbeh je naozaj nenáročný. Zachytáva vzťahy mužov a žien v Anglicku so zameraním sa na slušné správanie a dodržiavanie etikety. Celý dej sa začne jednoduchým hľadaním životnej družky pre tak trochu namysleného vojvodu, skomplikuje sa cestou do Paríža a nakoniec všetko dobre dopadne a vyrieši sa to v poslednej kapitole. Skutočne niečo, čo vám prispeje k poobedňajšiemu oddychu za chmúrnych jarných dní, tak ako to bolo u mňa.  Hlavná postava Phoebe je klasicky silnou hrdinkou s názorom a predstavou, že na to, aby bola úspešná a sebestačná, muža naozaj nepotrebuje. Vo svojej podstate má pravdu, ale len dovtedy, kým sa nezamiluje a uvedomuje si, že napriek peniazom, ktoré si dokáže sama zaobstarať, nebude bez neh

Recenzia: Psia duša (W. Bruce Cameron)

"Neexistujú zlí psi, iba zlí ľudia. Psi potrebujú len lásku." Niekedy sa sama zamýšľam nad tým, čo sa s mojou dušou stane po smrti. Napadá mi niekoľko scenárov a to, že sa po smrti dostanem do iného tela, kým nesplním svoje poslanie, sa mi celkom pozdáva. Veď každý potrebuje nájsť zmysel života, inak by a na tomto svete zbláznil. A čo psi? S nimi je to ako? Priznávam, že knihu som si kúpila, lebo bola v zľave a ja som potrebovala doplniť objednávku, aby som mala poštovné zadarmo. Veľa ľudí ju chválilo, bola dokonca aj sfilmovaná, trailer sa mi páčil, tak som si povedala: Prečo nie? Na začiatku čítania som bola síce trochu skeptická a neverila, že sa dostanem až na koniec, ale potom som ju hltala. Nečakajte žiaden silný strhujúci príbeh, pri ktorom budete srdcervúco plakať. Kniha má nádhernú myšlienku a aj autorovi sa ju podarilo podať celkom sľubne, no nie je to trhák, na ktorý budete spomínať ešte veľa rokov. Jednoduché súvetia aj najlenivejšiemu čitateľovi