Lou sa po Willovej smrti rozhodne, že začne žiť naozaj. Odsťahuje sa od rodičov, veľa cestuje, trávi istú dobu v Paríži, no nakoniec sa aj tak usadí v Londýne a pracuje v kaviarni na letisku. Táto časť sa mi javí veľmi symbolicky, pretože napriek tomu, že sa nachádza na mieste odchodov a stretnutí, sama nikam neletí a ostáva stáť na jednom mieste. Myslím si, že celá Willova snaha naučiť Lou využiť svoje možnosti ide úplne do hája, lebo ona aj tak odmieta nový život. Samozrejme, je to spojené s tým, že za Willom smúti a vie, že muž, ktorého miluje, sa už nikdy nevráti. A stále sa tým ospravedlňuje.

Chvíľu je knižka naozaj nuda, až do zápletky, za ktorú môžeme pokladať dve udalosti:
1.Lou spadne zo strechy a stretne sa so záchranárom, ktorý jej pomáha postaviť sa znovu na nohy (nie len fyzicky, ale aj emocionálne). Tento pád vnímam ako nový začiatok, pretože čo sa stane, keď ste úplne na dne? Môžete ísť predsa len jedným smerom. Možno táto udalosť pomohla Lou pochopiť, že život ide ďalej napriek tomu, že Willa pochovali.

2.Objaví sa Willova dcéra. Musím sa priznať, že príchod Lili na scénu som takmer vôbec nepochopila. Resp. nepokladám to práve za šťastný zvrat deja. Možno je to len môj uhol pohľadu (pravdepodobne), ale celá tá záležitosť nebola poriadne dotiahnutá do konca. Nemyslím si, že by sa matka o svoju dcéru nezaujímala a poslala ju bývať len tak k cudzej osobe. Áno, viem, že sa v medziľudských vzťahoch dejú rôzne veci, no absencia detailov a nedotiahnutých myšlienok ma celkom presvedčila o tom, že Lili považujem v knihe skôr za bremeno.

Napriek tomu môžem ale povedať, že bolo toto dievča pre Lou poriadnou fackou. Všetky tie negatívne skúsenosti, ktorými ju počastovala a potom uzmierenie... Možno, keby sa tam Lili neobjavila, Lou by sa nikdy opäť nestretla s Willovými rodičmi a nemohla by ukončiť túto kapitolu svojho života. Takže napriek vyššie uvedenému vnímam Lili ako živel, ktorý veľa zmenil.

Ľúbostný príbeh, samozrejme, nesmel chýbať. To sa mi páčilo. Zaujímavé stretnutie (v sanitke sa ťažko zoznámite so životnou láskou), doberanie sa, sex a romantika. To sú prejavy, ktoré by v ľúbostnej beletrii nemali chýbať. Romantičky si prídu na svoje. Sľubujem.

Neviem, či autorka chcela do diela vniesť myšlienky emancipácie žien, ale osobne mi prekážal aj príbeh rodičov Clarkových, ktorí sa stále hádali, lebo Josie si neholila nohy a jej manžel si musel sám variť a upratovať. Ako... myšlienka fajn, lebo niektoré ženy sa v skutočnosti idú v domácnosti pretrhnúť, ale opäť mi uniká pointa. Ak ju niekto vidíte, dajte mi vedieť, lebo evidentne nepovažujem túto epizódku za funkčne umiestnenú.

Idea ma ale veľmi oslovila, aj keď už samotné spracovanie nebolo podľa môjho gusta. Nech sa v živote stane čokoľvek, človek by nemal ostať ako soľný stĺp, ale mal by sa rozvíjať a žiť, lebo život máme len jeden. Nepremrhajme ho!

Moje hodnotenie: odporúčam
             😊 😊 😊 -  -

Originálny názov:  After you